Månadens utmaning - Paj

Gör deg till paj/pizza/pasta var månadens utmaning inne på Kalasgott. Eftersom att jag är ett riktigt pajfreak så var valet inte så svårt för mig, haha. Here we go.

Paj m. ädelost och grönsaker

Deg:
100g smör el. margarin
1½ dl vetemjöl
½ dl grahamsmjöl
½dl vatten

Fyllning:
ca 6 körsbärstomater
1 bit purjolök
ca 50 g bladspenat (fryst el. färsk)
ca 10 svarta oliver
70g ädelost
2 ägg
2 dl mjölk
salt, peppar

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Kör ingredienserna till degen i en matberedare. Lägg i kylen ett tag och du vill. Tryck ut degen i en form och grädda skalet ca 7 min.
Tina spenaten lite om den är fryst. Skiva purjolöken och dela tomaterna och oliverna i halvor. Fördela grönsakerna i pajskalet och smula över ädelosten. Vispa ihop äggstanningen och häll över. Grädda i ugnen ca 20 min eller tills äggstanningen stannat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0