Favoritmüsli

I det här löftet om nyttigare mat ingår även det här med träning, såklart. Eftersom jag vet med mig själv att jag aldrig kommer iväg om jag ska träna själv någonstans, jag behöver helt enkelt en träningspolare som drar i mig lite, och min mor har alldeles för lite tid för att ta sig någonstans så finns det ett enkelt svar. Hemmaträning!
Idén kom när jag köpte en tidning härom månaden och det var med en tränings-dvd med Blossom. Så därför har det även införskaffats en pilatesboll eller gymboll, eller vad man nu kallar dem, här hemma.

Nu var det inte träningen som var det intressanta här, jag tänkte bara berätta att jag testade med bollen första gången idag. Efter halva passet, alltså 20 min, var jag tvungen att avbryta för jag mådde så illa. Min kondition och styrka ligger helt klart i botten, men till mitt försvar står det på fodralet att det är ett hårt pass.

När jag återhämtat mig så åt jag iallafall lite yoghurt med müsli. Müslin köpte jag igår och den kvalade direkt in på första platsen för mig! Så underbart god, och med bitar av banan, russin och kokos. Rekommenderas!
Yoghurten är också mycket god (och inte så nyttig då den är full av socker, det vet jag) och riktigt ropade till mig på hyllan. Äpple och kvitten lät otroligt spännande!

Fast vad är kvitten egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0